Jakiego elektryka kupić?

Coraz więcej uczestników naszych rowerowych wycieczek przesiada się na elektryki. Niektórzy, a może nawet większość, kupuje rowery przewymiarowane, tzn:

– za duża moc silnika, z tego dalej wynika:
– zbyt potężna rama,
– zbyt mocne koła,
– zbyt szerokie opony.
To wszystko wpływa z kolei na wagę naszego elektryka.
Jeśli już wybierzesz model, który chcesz kupić, zrób dwa testy
1. Test jazdy z wyłączonym wspomaganiem. Przejedź min. 3 km po płaskim. Komfort i lekkość jazdy powinna być porównywalna z jazdą na zwykłym rowerze bez wspomagania elektrycznego.
2. Test przeszkody. Znajdź przeszkodę (zwalone drzewo, spory kamień, wysoki krawężnik itp o wysokości min 20cm i pokonaj tą przeszkodę prowadząc rower.
Jeśli z rowerem, który wybrałeś lub wybrałaś któryś z testów wypada negatywnie – szukaj innego modelu.

Typ roweru

Optymalny jest rower trekingowy, ale rower MTB też jest ok, a nawet rower miejski na większości naszych wycieczek da radę

Rodzaj wspomagania

Aktualnie centralne wspomaganie zdominowało rynek – więc tylko takie rowery bierz pod  uwagę

Jaka cena?

Rozsądne rowery ze wspomaganiem elektrycznym i silnikiem centralnym zaczynają się od 10 tys zł w górę

Na zdjęciu model roweru idealnie pasujący na organizowane przez nas wycieczki, a przynajmniej na 90% z nich – UNIBIKE RAPID LDS – niekoniecznie ten model, ale ten kierunek.
Specyfikacja tego modelu: tutaj