Rower i joga Mazury

kondycja:

wolne miejsca: Brak miejsc

O wyprawie

Mazury są pagórkowate więc trochę się trzeba pomęczyć, ale dzienne dystanse na rowerze są stosunkowo krótkie i niezbyt trudne technicznie.

Ten wyjazd nie obfituje w atrakcje historyczne – po prostu ciesz się zestawem: rowery + joga + jeziora + las

Połączenie roweru z jogą jest idealną opcją – wszelkie niedogodności roweru „uleczą” poranne i popołudniowe ćwiczenia jogi.

PRAWDZIWE, AKTYWNE WAKACJE!!!

Dystans na rowerze: ok. 230 km, Nawierzchnia: droga asfaltowa/droga szutrowa, leśna: 60%/40

Pilot wycieczki: Dariusz, e-mail: dptasznik@viaverde.com.pl

Warunki

Cena wycieczki obejmuje:

• noclegi w gospodarstwach agroturystycznych, pensjonatach lub hotelach w pokojach 2-4 osobowych
  • śniadania i obiadokolacje wegetariańskie
  • opiekę przewodnika
  • przewóz bagaży na trasie
  • regularne zajęcia jogi z kwalifikowanym instruktorem

Cena wycieczki NIE obejmuje:

• posiłku w trakcie dnia
  • dojazdu i powrotu
  • biletów wstępu do muzeów i kosztów dodatkowych atrakcji
  • ewentualnego wypożyczenia kajaków na spływ
  • ewentualnego wypożyczenia roweru – dodatkowy koszt 200 zł, roweru ze wspomaganiem elektrycznym – 600 zł
  • dodatkowego ubezpieczenia NNW Polska i KIT Bezpieczne Rezerwacje

Koncepcja naszego wyjazdu:

• Noclegi w dwóch miejscach w trakcie tygodniowej wyprawy.  Codzienne przemieszczanie się na rowerach na odcinkach rzędu 40 – 60 km.
  • Samochód techniczny wiezie nasze bagaże – podróżujemy na rowerach wyłącznie z podręcznym bagażem dziennym umieszczonym w zależności od preferencji: w sakwie, torebce lub koszyku na kierownicy, małym plecaku itp.
  •  Rozkład dnia (przykładowy):
    • 7.30 – poranne zajęcia jogi;
    • 9.00 – śniadanie;
    • 10.00 – start rowerowej wycieczki;
    • 17.30 – joga popołudniowa;
    • 19.00 – obiadokolacja;
    • 20.00 – medytacje
  • Czas dziennej wycieczki rowerowej na tym wyjeździe jest zredukowany w stosunku do innych naszych rowerowych wypraw i trwa od 10.00 do 17.00. Na jazdę na rowerze przeznaczone jest ok 60% z tych 7 godzin. Pozostałe to czas zwiedzania, odpoczynku, relaksu w ładnych miejscach, ewentualnej kąpieli w jeziorze, posiłki. Nie zawsze jest możliwość zjedzenia lunchu w trakcie dnia w barze lub restauracji – czasami muszą wystarczyć zakupy sklepowe i posiłek na polanie/łące.
  • Osoby chcące uczestniczyć w zajęciach jogi powinny dodatkowo wziąć matę do ćwiczenia oraz luźny strój. Pozostałe pomoce do ćwiczeń zapewnia organizator.

Co warto jeszcze wiedzieć? <>

Atrakcje

• codzienne zajęcia jogi
  • spływ rzeką Krutynia
  • Mazurski Park Krajobrazowy
  • Puszcza Piska
  •  Kadzidłowo – park dzikich zwierząt

Program podróży

Dzień 1: Bus wyjeżdża z Warszawy po południu. Dojazd do miejscowości Krutyń

obiadokolacja ok. 19.00, potem spotkanie informacyjne.

Dzień 2: Krutyń – pętla jezioro Nidzkie 56 km 270 hm

Okrążymy jezioro Nidzkie. W Ruciane-Nida wstąpimy na lunch. Będzie możliwość kąpieli po drodze.  W drodze powrotnej obejrzymy cerkiew w Wojnowie

Dzień 3: Krutyń – pętla jezioro Mokre 32 km, 220 hm

Jedziemy wokół jeziora Mokre. Będzie czas na kąpiel, będzie smażalnia “Szczupak” oraz chętni na koniec będą mogli przejechać lub przejść ścieżką w rezerwacie w Zakręt z jeziorkami dystroficznymi.

Dzień 4: Spływ kajakowy Krutynią na odcinku Krutyń – Ukta, ok 13 km, 4 godziny w kajaku

Dzisiaj odpoczynek od rowerów. Przesiadamy się na kajaki na rzekę Krutynia – jedną z najbardziej popularnych i najbardziej urokliwych rzek w Polsce. Startujemy z Krutyni i po około kilometrze dopływamy do młyna wodnego w Zielonym Lasku, gdzie musimy przenieść kajaki. Po około godzinie spływu od przenoski w Zielonym Lasku docieramy do Rosochy. Jakie tam pyszności można zjeść – świeże, domowe jedzenie.

Łagodny nurt i szerokie koryto rzeki sprawiają, że poruszanie się tym odcinkiem nie przysparza żadnych trudności, bez obaw można oddać się nurtowi i podziwiać roślinność okalającą nie tylko oba brzegi, ale również występującą na dnie. Alternatywnie można też zostać na miejscu – plażowanie nad jeziorem Mokre lub pójść   na wycieczkę pieszą.

Po spływie chętni odwiedzą Park dzikich zwierząt w Kadzidłowie.

Dzień 5: Krutyń – Uroczysko Deresze 61 km, 310 hm

Dzisiaj zmieniamy miejsce noclegowe – etap rowerowy na wschód – przejeżdżamy w okolice Pasymia – do miejscowości Groszkowo. Po drodze – jak to na Mazurach – lasy i jeziora.

Dzień 6: Uroczysko Deresze – pętla Pasym 43 km, 220 hm

Powałęsamy się w okolicach jezior Sasek Wielki, Leleskie, Kalwa Wielka.

Dzień 7: Uroczysko Deresze – pętla j. Serwent 40 km, 230 hm

Dużo lasu, dużo jezior i my. Na lunch wstąpimy do Pasymia.

Dzień 8: Po śniadaniu bus wyrusza w drogę powrotną do Warszawy.

****************************************************************

Zajęcia z jogi prowadzi Anna Ryczek, instruktor jogi

JOGA I ROWEROWANIE – IDEALNY TANDEM RUCHU FUNKCJONALNEGO

Ciało uwielbia ruch – wszechstronny, wielowymiarowy, zarówno dynamiczny jak statyczny. Rower daje siłę i wytrzymałość kończyn dolnych, ale dla równowagi niezbędne są też ćwiczenia rozciągające jak również praca nad optymalizacją i regeneracją mięśni przykręgosłupowych, brzucha i całego ciała. Proponowane przeze mnie zajęcia jogi przed i po eskapadach rowerowych będą neutralizować wielogodzinną jazdę w jednej pozycji i mobilizować pozostałe grupy mięśniowe tak, by ciało poczuło się zadbane i jednocześnie zaktywowane na wielu poziomach.

Będę prowadzić ćwiczenia na poziomie ogólnym, z opcjami łagodniejszymi i mocniejszymi. Będą one przeplatane świadomą relaksacją i regeneracją, która jest tam samo ważna jak sam wysiłek. Na zajęciach kładę duży nacisk na nawiązanie dobrej komunikacji ze swoim ciałem i oddechem. Dzięki temu nawet wymagające asany stają się oazą spokoju.

Uwieńczeniem dnia będą wieczorne zajęcia oddechowe wg metody Butejki, na których dowiesz się jak redukować zadyszkę podczas wysiłku i zwiększyć swoją wydolność oddechową.

JOGOWE BIO ANNY RYCZEK

Jogę poznałam jeszcze na studiach. Już po pierwszych zajęciach wiedziałam, że to moja droga. W międzyczasie pojechałam do Azji, między innymi do Indii – tam praktykowałam Vipassanę i różne jogiczne sposoby oczyszczania ciała. Potem przeprowadziłam się do Irlandii i po kilku latach regularnej praktyki ukończyłam kurs instruktorski jogi Vinyasa, pod okiem twórcy Synergy yoga – Simona Borga. Moja ścieżka jogowa zahaczyła o jeszcze jedno miejsce w Irlandii – Buteyko Clinic International prowadzonej przez Patricka McKeowna. Tam studiowałam oddech funkcjonalny metodą Butejki, który idealnie łączy się z praktyką jogi i wraca do korzeni pranajamy.

W międzyczasie poznałam także inne ścieżki jogi. Przez pewien czas praktykowałam jogę Satyanandy, potem Jin jogę. Od kilku lat regularnie pogłębiam swoją praktykę podejściem Iyengara. Ukończyłam także kurs trenerski pilatesu oraz odkryłam aerial jogę – jogę na hamakach, z której obecnie szkolę przyszłych instruktorów.

Jak widać, nawet w samej praktyce jogi jest wiele ścieżek, a wszystkie prowadzą na ten sam szczyt, który ja rozumiem, jako wielopoziomowy dobrostan, równowagę umysłu i ciała i wewnętrzny spokój umysłu i zdrowie ciała.

Ostatecznie po kilkunastu latach praktyki wybrałam drogę środka. Dostosowuję zajęcia do energii, którą czuję w sobie i u studentów. Mobilizuję wszystkie stawy dynamicznymi ruchami i dbam o precyzję, bezpieczeństwo i świadomość ciała w asanach rozciągających. Wszystko z myślą, by po wyjściu z maty czuć się sprawniej, zdrowiej i z mocą wsiadać na rower.