Jeśli w opisie szczegółowym imprezy nie podano inaczej, liczba uczestników wycieczki waha się od 8 do 14 osób
- sprawny rower, najlepiej po przeglądzie w serwisie (można również wypożyczyć od Via Verde),
- mały plecak lub sakwę przypinaną do roweru na rzeczy podręczne,
- ubranie przeciwdeszczowe,
- krem i okulary przeciwsłoneczne,
- kask rowerowy – obowiązkowy na imprezach scharakteryzowanych jako 3 rowerki lub więcej, na pozostałych rekomendowany,
- oświetlenie rowerowe (prawdopodobnie się nie przyda, ale na wszelki wypadek),
- strój kąpielowy
- dętkę zapasową – pasującą do własnego roweru. Jeśli do odkręcenia koła potrzebny jest klucz – taki klucz należy mieć również ze sobą
- 8.00 – śniadanie
- 9.00 – wyjazd
- 9.00 – 18.00 etap rowerowy – w trakcie lunch oraz zwiedzanie okolicznych atrakcji
- 19.00 – obiadokolacja w miejscu noclegu
- 20.00 – omówienie dnia oraz planów na dzień następny
- 21.00 – ognisko, gitara, wieczorne uczestników rozmowy
Nasze przyczepy rowerowe przewożą rowery w pionie zawieszone za koło. Występują ograniczenia wynikające z konstrukcji przyczepy. I tak:
- nie zabieramy rowerów z oponami powyżej 2,3 cala.
- nie przewozimy rowerów cięższych niż 25 kg.
- zabieramy rowery elektryczne wyłącznie z wyjmowaną baterią (jest to związane również z łatwością ładowania baterii w trakcie wycieczki). Na czas przejazdu bateria elektryczna winna być zdemontowana.
Przewyższenie to suma wszystkich podjazdów dla danego etapu rowerowego mierzona w pionie. Obrazowo mówiąc przewyższenie 100 hm (metrów w pionie) oznaczać może jeden podjazd (lub sumę kilku podjazdów) o nachyleniu 10% na odcinku 1 km albo podjazd o nachyleniu 5% na odcinku 2 km albo podjazd o nachyleniu 2% na odcinku 5 km itd.
Każdy wyjazd scharakteryzowany jest parametrem o nazwie: kondycja. Może on przybierać wartości od 1 do 5. Głównie parametr ten zależy od dziennej sumy przewyższeń, ale przeważnie jest to skorelowane z trudnością trasy. I tak kondycja:
- 1/5 wycieczki nie wymagające specjalnego przygotowania o dziennej sumie przewyższeń do max 300 hm
- 2/5 wycieczki z dzienną suma przewyższeń do 500 hm
- 3/5 wycieczki z dzienną sumą przewyższeń do 800 hm. Wymagane przygotowanie kondycyjne i regularna jazda na rowerze w trakcie sezonu.
- 4/5 wycieczki z dzienną sumą przewyższeń do 1000 hm. Wymagane przygotowanie kondycyjne i regularna jazda na rowerze. Pojawiają się również trudniejsze technicznie odcinki.
- 5/5 wycieczki z dzienną sumą przewyższeń powyżej 1000 hm. Są to wycieczki MTB wymagające bardzo dobrej kondycji oraz umiejętności jazdy rowerem MTB.
Jest to dzień wolny od jazdy na rowerze – propozycja na spędzenie dnia technicznego jest zawsze podana w opisie konkretnej imprezy – najczęściej jest to spływ kajakowy lub wycieczka piesza (w górach). Oczywiście tego dnia można leżeć, czytać książkę, pójść na wycieczkę pieszą, odpoczywać itp. można też realizować swój plan autorski
Jeśli sprawa jest błaha – rower naprawiamy od ręki, jeśli poważniejsza – uczestnik jest zawożony wraz z rowerem do najbliższego profesjonalnego serwisu.
Na wyprawach, na których jest asysta busa technicznego, uczestnik wsiada do busa na czas danego etapu lub jego części. Na wyprawach, gdzie takiego busa nie ma (patrz: WARUNKI konkretnej wyprawy) uczestnik musi samodzielnie opłacić transfer siebie i roweru na kolejne miejsce noclegowe.
Wyprawy scharakteryzowane są poziomem kondycji. Poziomy 1/5 oraz 2/5 są przeznaczone dla osób jeżdżących rekreacyjnie na rowerze. Osoby jeżdżące kilkanaście razy w ciągu roku i przejeżdżające sumarycznie w trakcie roku powyżej 300 km nie powinny mieć żadnych problemów. Osoby jeżdżące mniej mogą mieć problemy zwłaszcza w „wysiedzeniu” kilku godzin na rowerowym siodełku, dopiero w drugiej kolejności kondycyjne. Można się sprawdzić przed wyprawą robiąc na przykład weekendową wycieczkę rowerową typu: wyjazd w sobotę do hotelu/pensjonatu oddalonego od domu 50-60 km, następnego dnia powrót.
Tempo dostosowane jest do uczestników – zazwyczaj średnie tempo wynosi 13-15 km/godz. Tak więc efektywny czas jazdy wynosi 4 – 5 godzin dziennie.
Zapraszamy osoby od 8 do 80 lat. Najczęściej uczestnicy są w wieku 40-60 lat. Osoby niepełnoletnie zapraszamy w asyście pełnoletniej osoby towarzyszącej wraz z pisemną zgodą rodziców.
Tak. Prawie 50% uczestników to osoby zapisujące się w pojedynkę.
Na niektórych wyprawach dla osób niejeżdżących przewidziany jest program alternatywny dla wycieczek rowerowych: zwiedzanie obiektów niedostępnych (z racji odległości) ekipie rowerowej, plażowanie, itp. W sytuacjach konfliktowych program rowerowy jest traktowany priorytetowo. Prosimy o pytania dotyczące konkretnej wyprawy.
Są to indywidualne ustalenia e-mailowe lub telefoniczne – umawiamy się w konkretnym miejscu na trasie przejazdu busa z Warszawy. Na autostradzie będzie to MOP (miejsce obsługi pojazdów) albo konkretna stacja benzynowa. Odpłatność za transport jest wówczas taka, jak za transport z Warszawy. Nie zapewniamy dedykowanego transportu z miejsca zamieszkania uczestnika na start wycieczki rowerowej.
Tak można. Za rezerwację noclegów w pokoju jednoosobowym na wyjazdach w Polsce dopłata wynosi zazwyczaj 600 zł, w Europie Zachodniej będzie to zazwyczaj 1200 zł – proszę o pytanie dotyczące konkretnej rowerowej wyprawy.
Tak. Proszę zgłosić ten fakt przed imprezą z zaznaczeniem czy jesz ryby, najlepiej w trakcie rezerwacji wycieczki (w uwagach).
Najczęściej są to pokoje dwuosobowe z łazienkami, wyjątkowo mogą się zdarzyć trzyosobowe lub czteroosobowe, chyba że w warunkach imprezy napisano inaczej (patrz Bornholm). Jeśli osoby są nieznajome, kwaterujemy w pokojach osoby tej samej płci.
Tak, takie ubezpieczenie oferujemy opcjonalnie (dodatkowo płatne). Można je zawrzeć w terminie do 7 dni od zawarcia Umowy (czyli wpłaty zaliczki).
W dniu wyznaczonym przez pilota bus odwozi kierowców po auta zostawione na starcie imprezy. Następnie każdy swoim autem przejeżdża do punktu końcowego imprezy. Towarzyszy im bus. Stąd kierowcy busem wracają do aktualnego miejsca pobytu wycieczki. Samochody w trakcie trwania imprezy zazwyczaj są zaparkowane na terenie agroturystyki, lub hotelowego parkingu – nie zawsze strzeżonego.
Najczęściej cena dojazdu jest podana osobno – wówczas podana cena to cena transportu osoby plus roweru w obie strony. Na niektórych wyprawach cena dojazdu jest wliczona w cenę wycieczki (Estonia) – wówczas jest to wyraźnie napisane w Umowie. Na wycieczki z dojazdem samolotowym cena dojazdu nigdy nie jest wliczona w cenę wycieczki – uczestnicy mogą zapłacić różne ceny za bilety lotnicze w zależności od dnia zakupu biletów.
Zabieramy rower i bagaż uczestników bez dodatkowej opłaty, jeśli na daną wycieczkę jedzie bus z przyczepą. Należy dostarczyć rower i/lub bagaż wcześniej do siedziby firmy w Izabelinie (po uzgodnieniu telefonicznym) lub na miejsce zbiórki na start wycieczki w miejscu i czasie podanym w informacjach dla uczestników
Najczęściej po dojeździe do centrum lub starówki spinamy rowery i uczestnicy dostają czas wolny, przykładowo 2 godziny – w tym czasie każdy zwiedza co chce na własną rękę. Zakładamy przygotowanie merytoryczne – zwłaszcza ambitnych historycznie uczestników – do programu wycieczki. W niektórych miejscach proponujemy asystę lokalnego przewodnika.
Od uczestników wymagamy znajomości zasad ruchu drogowego oraz umiejętności jazdy na rowerze, jak również dobrego humoru i pozytywnej energii. Niebagatelną wartością naszych wyjazdów rowerowych jest aspekt jazdy w grupie podobnych rowerowych entuzjastów.
Na wyprawach scharakteryzowanych 1-2 w pięciostopniowej skali kondycji uczestnika kaski są rekomendowane. Na wszystkich wyprawach rowerowych gdzie wymagana kondycja uczestnika wynosi co najmniej 3 rowerki ( w skali pięciostopniowej) kask jest obowiązkowy.
W takim przypadku prosimy zamówić pokój jednoosobowy
W trakcie wyjazdu do nawigacji trasy pilot posługuje się aplikacją KOMOOT. Jeśli ktoś chce otrzymać ślad trasy – wysyła e-mailowo prośbę, lub w trakcie wyjazdu prosi pilota o ślad. Żeby skorzystać ze śladu należy zainstalować aplikację w smartfonie i założyć własne konto. Trzeba jednorazowo wykupić mapy – koszt ok 100 zł -mapy na cały świat). Możemy również udostępnić pliki dla urządzeń GPS w formacie gpx.
Rower trekingowy można od nas wypożyczyć za 300 zł. Jest to koszt wypożyczenia roweru na tygodniowy wyjazd. Istnieje także możliwość wypożyczenia roweru ze wspomaganiem elektrycznym w cenie 800 zł.
- Osoby, które nie lubią jeździć na rowerze
- osoby, które nie potrafią jeździć na rowerze
- osoby, które nigdy nie przejechały dystansu większego niż 40 km
- osoby, których stan zdrowia uniemożliwia jazdę na rowerze
- kompletni indywidualiści – organizujemy wyjazdy grupowe i „bycie w grupie” też jest wartością wyjazdu. Indywidualistów zapraszamy na wyjazdy z zakładki: OFERTA INDYWIDUALNA
- osoby, które nie akceptują dyscypliny wynikającej z prowadzenia grupy, dotyczącej zwłaszcza momentu startu wycieczki lub spotkania po czasie wolnym
- osoby, które nie są w stanie przyjść na śniadanie na 8.00 i być gotowym do jazdy na rowerze o godzinie 9.00.
- osoby, które zazwyczaj jeżdżą na imprezy typu all-inclusive i podobnego poziomu obsługi oczekują na imprezie rowerowej
W Warszawie na parkingu Lidla na skrzyżowaniu ulic Sokratesa i Kasprowicza 200 m od stacji metra Młociny. Można też stawić się w siedzibie firmy: Izabelin, ul Kościuszki 19 na 30 minut przed uwidocznioną w informacjach dla uczestników godziną startu